fredag 7 april 2017

Vid Åhléns ingång

Okej, så jag tog en tupplur efter jobbet - en lyx jag tycker man kan unna sig en trött fredagseftermiddag utan planer för kvällen. När jag vaknade fick jag veta att det har hänt i Stockholm nu. Skit.

Om attentatet i London berörde för att det var en plats där jag passerat ett par gånger, så är Stockholm på en helt annan nivå. Platsen där det hände är en plats där jag passerade om inte dagligen, så inte långt ifrån under tre somrar. På väg till jobbet, på väg till nästan vad som helst. Det är en så myllrande, livlig, central plats, en plats där så många har orsak att finnas. Och det är kanske ju därför det inte heller känns som någon stor överraskning. Bara så väldigt sorgligt. Kärlek till Stockholm!

Nu tänker jag inte skriva mer om terrorattacker här. Jag hoppas jag inte får orsak heller.

Inga kommentarer: