onsdag 5 april 2017

På sistone

Vi mårar åpå.
Ibland tycker jag inte det händer särskilt mycket, men det gör det väl ändå, när jag tittar lite närmare. Se här, bara de senaste dagarna:


- Barnkalas för Edvin, nästan en månad efter födelsedagen. Men egentligen spelar det ingen större roll när man firas så länge man firas! Det blev lyckat. Inget kaos, inga ledsna gäster (eller värdar), inga missöden - och en mycket nöjd sjuåring!

- Vi tog med oss tårtrester och hälsade på moffa. Typiskt nog var mommo tillbaka på intervallvård - vi lyckades vara sjuka båda helgerna hon var hemma och kunde inte hälsa på då... bättre lycka nästa gång. Återstår att se hur länge det går att hon överhuvudtaget kan bo hemma vissa veckor, demens är inget som blir bättre direkt. Moffa var bekymrad.

- Vi har börjat planera Tillsammanslägret på Humle. Kände mig ganska trögstartad, men efter planeringskvällen i Kvevlax är jag peppad och glad att få sätta igång. Läger på Humle 14-16 juli, välkomna! Än så länge vet vi nästan ingenting, men det blir säkert bra!


- Jag har loppisfyndat. Det är en halv evighet sen jag gick på loppis, förutom ett halvdant försök i Vasa som gav noll resultat och fick mig att tro att fyndglädje på loppis är något som hörde ihop med tiden som mammaledig för länge sen. Av någon anledning svängde jag ändå förbi två loppisar på väg hem från jobbet idag och lyckades komma hem med en rejäl hög prima barnkläder och dessutom en bok till mig själv. Se där, 2017 kan också loppisleverera!

- Jag har dessutom, ikväll, lärt känna pappas kusin Lisa från Kanada. Fammos bror emigrerade i sin gröna ungdom, och även om jag vetat om att vi har släkt i Ottawa så har jag inte riktigt varit medveten om det. Men nu är hon här i trakten och hälsar på, och hon och pappas betydligt mer närbelägna kusin Eivor var ute på promenad och tittade in här ikväll. Imorgon ska vi träffas igen hemma hos mamma och pappa. Kul att träffa och gilla en ny släkting, och lustigt att se bekanta drag i någon som levt hela sitt liv på en annan kontinent!

1 kommentar:

Ika sa...

Åh, den boken tänkte jag lyssna på som nästa ljudbok! (Bara som ett tips om du vill diskutera den inom en snar framtid...)

Och det där med mormor på intervallvård och en bekymrad morfar... Det klingar så bekant fast det är flera år sedan. Varma tankar, det är ingen enkel tid.