söndag 30 april 2017

Glad valborg!


Vi firar våren!

Jag kan förstå att de flesta som ser bilden kan tycka det ser lite miserabelt ut, men jag kan inte låta bli att tycka att det här vädret är mysigt. Idag var vi ute i 2½ timme på söndagsskolans vårutflykt - vi hade lekar och stafetter, grillade korv, drack mjöd och körde traktor. Det var jätteroligt! Igår kväll, när vi insåg att det skulle vara vårutflykt idag, höjde vi på ögonbrynen och tänkte "någon skämta med oss aprilo", men sist och slutligen har det ju faktiskt snöat hela dagen istället för regnat. Så mycket bättre! Och tur att det var utflykt, för annars hade vi säkert suttit inne och ugglat största delen av dagen.

Annars också tycker jag vi har en utmärkt första maj-helg. Igår kom syster Jenny & co hit på tortillas, om en stund får vi hit vänner som vi inte träffat på flera månader trots att vi verkligen inte bor långt ifrån dem (och de har med sig mjöd och munkar!) och imorgon har vi planerat in vackert väder och första maj-firande i Purmo. Det enda jag inte lyckats få till är en stund för att betala räkningar och planera undervisning... kanske jag kan klämma in en stund nu innan gästerna anländer. Tror inte de klagar om jag skippar sista minuten-plockandet istället!

Inga kommentarer: