torsdag 13 april 2017

Skärtorsdag


Okej, nu är det påsk! Jag har orättade prov i väskan och en nystartad förkylning med tillhörande signalröd, rinnande näsa, men det är i alla fall påsklov nu. Pyssla har jag inte hunnit (eller prioriterat?), men barnen har pysslat desto mer i skolan, förskolan och på dagis, så det räcker ganska långt. Har knappt hunnit städa, men Matias hade i alla fall hunnit röja undan det värsta idag medan jag jobbade min sista dag före lovet. Ikväll hade jag tänkt gå på Getsemanestund i Betania, men eftersom jag använde upp ett helt (!) paket pappersnäsdukar medan jag storhandlade idag så tänker jag nog förskona världen från mitt sällskap just ikväll. Istället försöker jag bestämma mig för om jag borde bidra med lite städning eller om jag borde vika mig för förkylningen och lägga mig i sängen med en bok. Jag anar att boken och sängen och förkylningen vinner.

Det är inte fantastiskt, men det är helt okej.

Inga kommentarer: