lördag 4 februari 2017

Februarilistan 1: Det här är jag

Vi har 4.2 idag, och det är kanske dags att börja på med februarilistan om jag inte ska trilla av redan innan start! Det här är jag. Jag tyckte liksom det hörde till spelreglerna att ta en bild av NU, istället för att fuskplocka något piggt och glittrande, till exempel den bild jag har som profilbild på Facebook och som föreställer en fnittrigt glad Mia på rymmen i höstsoligt Stockholm.

Istället kör vi osminkat, med risigt hår (som visserligen inte syns i bild) och flitigt använda collegekläder (som visserligen inte heller syns i bild), en mörk kväll i februari. Eller, det var tanken. Sen mesade jag i alla fall ur och tonade, suddade, svartvitade och hade mig i Lightroom så att bilden nästan ser lite glittrig ut i alla fall. En annan gång kanske jag tar en riktigt skoningslös bild och visar upp precis varenda prick och por och skrynkla. (Eller så inte! Jag tror kanske INTE!)


Alla vet väl förresten att det är tillåtet att se hur risig som helst i håret om man redan har bokat frissatid? Så är det. Tur för mig, som knappt kan dra fingrarna genom håret, för på tisdag smäller det! (Jag tänkte redan till lillajul att hårsituationen började bli akut... hm.)

Det känns lite torftigt med en presentation som egentligen bara berättar om att jag är dålig på att boka in frissatider, men för fåfäng för att stå för det. Mera?

Jag är uppvuxen på glesbygden, har bott i ett par städer och har hamnat nånstans mittemellan nu. Fast jag egentligen saknar både glesbygden och städerna. Jag tänkte bli klasslärare, men skulle prova på att bo i Åbo ett år först. Det råkade bli litteraturvetenskap, jag råkade trivas för bra för att byta och nu är jag lärare i modersmål och litteratur (=svenska) och engelska. Har ströjobbat tillräckligt länge för att tycka det är überlyxigt att vara inne på mitt andra år på samma arbetsplats och veta att jag fortsätter nästa år också. Kan ibland bli lite matt av att dela livet med man, tre barn och vild kattunge, men för det mesta är det precis det jag vill ha. Det var the basics. Är det någon som vill veta mer? Fråga!

Inga kommentarer: