fredag 17 februari 2017

Dansteater & TGIF


Det har blivit tradition att jag tar med mig A&E på dansteater när JKG ställer till med  sina storsatsningar i februari. (2016 och 2015 har jag åtminstone bloggat om!)  Efter en vecka med alltför mycket jobb och alltför lite sömn lockade det inte så lite att få lalla runt hemma i fleecekläder, men som vanligt är jag jätteglad att vi kom oss iväg. Jag är, som alltid, så otroligt imponerad av att JKG lyckas dra ihop en show i den här klassen - varje år! Wow!

Som en bonus spanade vi lite på konstverket som har växt fram i Allegro en längre tid. Eftersom Arvid har konstskola och Edvin musiklekis i huset varje måndagskväll har vi följt med hur det är växt från vecka till vecka - spännande. Det var hela tiden meningen att det skulle vara temporärt, och nu håller det tydligen på och växer bort igen... någon höll som bäst på och skruvade isär rörbitarna så vi kunde stå och titta på det arbetet en stund före föreställningen. Kul det också. (Installationen heter Genomgångsledsblockeringsöppning och konstnären Christoph Mügge - jo, jag googlade...) 


Inga kommentarer: