söndag 22 januari 2017

På hal is


Igår blev det bästa möjliga lördag! Vi hälsade på Linda och Thomas i Kvevlax, och tyckte än en gång att det var sjukt konstigt att vi inte hade träffats på så länge (som nästan alltid när vi lyckas få till det). De fick till exempel berätta om Thailandsresan som de hade gjort i juni... Men tänk ändå, vilken förmån att ha vänner som det känns så bekvämt att hänga med fast det blir sällan. Vi hade faktiskt med oss skridskor och testade den fina (stora!) rinken som de har i byn, men annars satt vi mest och åt. Vi hann liksom inte bli klara med en måltid innan det var dags för nästa... Sämre kan man ha det!

De enda bilder  jag har från gårdagen är två extremt mörka och gryniga telefonbilder, så jag plockar två från vår "egen" rink förra helgen istället. Arvid och Edvin är faktiskt riktigt på hugget med skrinnandet just nu, jättekul! Däremot har ingen av oss spänt på oss ett par skidor ännu i vinter... hoppsan. Får alltid lite dåligt samvete för att jag vintersportar mindre än jag i teorin vill, men... jag kanske återkommer om ett par år. När världen minst anar det!

(Måste ännu tillägga för den uppmärksamme att vi inte helt oförhappandes har gått och blivit fyrabarnsföräldrar, men vi hade fått låna en systerson ett par timmar förra söndagen... det funkade bra tills de två minsta började smita åt varsitt håll medan jag ännu hade skridskor på fötterna och bara kunde dirigera Matias, som fick jaga efter två knattar på samma gång!)


2 kommentarer:

Mamma Linda sa...

Det var SÅ roligt att få träffa er igen!!! Och så tar vi ett varv till i vår, visst? :-) Det är ju inte långt mellan Kvevlax och Jeppis.

Mia sa...

Ja, ATT det var! Och nä, det ÄR ju faktiskt inte oöverkomligt långt... :D På nytt i vår!