onsdag 28 december 2016

Kom ti byji


Det blev visst en dag i Purmo igen! Moffa håller ju oss med ved som vi tacksamt tar emot, och på julkalaset började han antyda att vi inte varit så flitiga med att hämta på sistone... vi lovade att komma snart, och det blev idag. Inget fel alls på vintervädret! Klart, rosaskimrande och nån grad under noll. Underbart. Medan moffa och Matias plockade ved testade A&E pulkabacken utanför. Vilket glid! Och vilken backe! Måste nog få med oss pulkorna dit flera gånger i vinter...


Kunde förstås inte heller låta bli att gå ner till skolan som håller på att byggas. Visserligen kändes det lite nostalgiskt när min gamla skola revs, men det är jättespännande att se hur den nya skolan blir! Nästan så det är lite synd att det inte är den skolan mina barn går i...


Mommo, som har intervallvård på demensavdelning vissa veckor, är hemma den här veckan, så vi fick sitta med henne en stund också. Hon har gått från att fråga samma frågor om och om igen till att sitta mer passiv numera, men har hon bara moffa i närheten är hon så nöjd, så nöjd. Ålderdomen alltså. Den drabbar så olika.


Ja, och sen fortsatte vi till Stennabba för att äta (jättegod) köttsoppa (som alla mina barn bara gnällde över) och leka lite med kusiner. Det var den dagen! Även om jag har ett långt jullov i år känner jag att det kommer att svischa förbi ganska snabbt ändå...



Inga kommentarer: