onsdag 14 december 2016

Han och jag

Ibland cirkulerar det lustiga små listor på Facebook, och jag tycker alltid att det är genant att fylla i och publicera - mest för att jag överhuvudtaget ganska sällan skriver något där. Däremot verkar jag inte ha några spärrar här på bloggen! Så tadaa: Kvällens Facebookstatus som inte fick ta plats på Facebook!


Alla gifta, förlovade eller som är i ett förhållande - sätt detta på din status och svara ärligt 😊
 
• vem är äldst? Han
• gick ni i samma skola? Nej
• vem tog första steget? Han
• vem är mest känslig? Man skulle tro att det är jag, men han är en doldis. Delad plats, tror jag!
• vem har sämst humör? Jag
• vem snackar mest? Alltså, ingen av oss snackar massor. Båda nånstans mittemellan?
• vem är mest social? Jag
• vem har sjukast humor? Jag skulle inte klassa vår humor som sjuk, men tänk vad kul att jag kan skriva "vår" humor! Det är åtminstone något som talar till vår fördel. Fast jag inte alltid skrattar åt skämten han typ ärvt rakt av från sin far.
• vem är mest envis? Båda. Och vi älskar båda två att ha rätt. (Det talar lite mindre till vår fördel.)
• vem somnar först? Han
• vem vaknar först? Han (Om det inte är ett barn som väcker oss - då är det jag)
• vem gråter mest? Jag
• vem sa "jag älskar dig" först? Ingen aning. Vi har faktiskt varit tillsammans sedan tidernas begynnelse! Den detaljen är dold i det förflutnas dimmor.
• vem är mest rörig? Båda, tyvärr. Men jag blir mer frustrerad på röran.
• vem är den bästa chauffören? Båda, fast han tror att det är han. Men han är bättre på knepiga parkeringar!
• vem lagar godast mat? Han
• vem är mest romantisk? Just nu ingen av oss? Men jag, i teorin.
• vem skulle klara sig längst tid på en öde ö? Han, helt klart. Jag skulle antagligen bara sätta mig under en palm och lukta på blommorna medan jag försöker komma ihåg intrigen i Robinson Crusoe.
• vem skulle vara först framme och hjälpa en gammal dam i nöd? Båda, får jag hoppas.
• vem skulle passa bäst som statsminister? Jag (men jag låter helst bli)
• Kommer din andra hälft att hålla med om vad du svarat? Ja! Han är ganska resonlig på så sätt.

Inga kommentarer: