tisdag 6 december 2016

99 år och -16 grader


Det är något skumt (pun intended!) med den här årstiden. Knappt hinner solen visa sig, så börjar det skymma igen! Och eftersom jag är ganska usel på att fota i mörker så är min bildbank just nu ganska dunkel... men idag får jag kanske skylla mig själv eftersom det faktiskt har varit gnistrande vackert ute. Ändå har jag hållit mig inne eftersom både jag och en del andra i familjen fortfarande är ganska förkylda. Och eftersom det var -16 grader när vi steg upp och inte överhuvudtaget tinat särskilt mycket sen det. Jag som precis tyckte någon sa att det skulle bli plusgrader och regn hela veckan. Fattar ingenting? Men föredrar ändå det här - vackert framom slask, alla gånger!

Ja, här bloggar jag i hopp om att guldkornen ska strömma fram. Det gjorde de visst inte idag, så jag nöjer mig med att gratulera republiken Finland på 99-årsdagen. Må det hundrade året bli ett år av medmänsklighet och kloka beslut.

Inga kommentarer: