söndag 2 oktober 2016

Trippelkalas


Då var det hänt. Jag har blivit ännu äldre. Det är bara att gilla läget, även om jag kan sakna både mitt midjemått och min frihet från när jag var 23. Annat gott har ju kommit istället, som till exempel de tre ungarna i mitt liv. Egentligen har jag väl inte riktigt sett födelsedagar i första hand som ett ålderstecken sen jag blev myndig, men det är en utmärkt möjlighet att fira lite. Och firas. Idag firade vi framför allt Josef, som ju skulle ha haft kalas för två veckor sedan om inte hans far gått och fått feber, men både jag och min moffa (som fyllde i onsdags) fick vara med på ett hörn idag istället. Effektivt! Och kalaseffektivitet kan kanske behövas den här årstiden, när vi annars har kalas nästan varje helg i släkten... Nästa söndag ska vi på sjuårskalas med nästan samma gäng, bara att fortsätta där vi slutade idag!


Inga kommentarer: