torsdag 29 september 2016

Lite av varje



Nä, den här bloggen ligger visst i vila. Det må så vara. Livet vilar däremot inte särskilt mycket. He mårar åpåå. Arvid simmade tio meter och tog nybörjarmärket i lördags. Josef har börjat säga "fon" istället för "pimm" om telefoner och Edvin tycker fortfarande att vi hämtar honom för tidigt från förskolan så gott som varje dag.

Vi har kavlat upp ärmarna för att lite reda upp i det kaos som egentligen varat ända sedan vi blev klara med vardagsrumsrenoveringen i slutet av sommaren - nu ser jag äntligen att vi så småningom kan få vardagsrummet till ett trevligt rum också, inte bara ett nytapetserat kaos. Jag ser fram emot att få sticka iväg till Stockholm för nytta + nöje om en månad. Snart fyller jag 36, men känner mig fortfarande ganska förvirrad.

Jag anfölls av en förkylning igår och hoppas på att den försvinner snarast. Annars försöker jag lista ut hur jag ska kunna ligga i sängen och läsa med gott samvete istället för att göra någon nytta. Jag har börjat läsa Orange is the new black och är helt fast, trots att vi har sett varenda avsnitt av tv-serien. Eller kanske just därför.

Det var det!

(Jag fuskade förresten med svamparna. Fotot är från fjällen i somras, för jag hade typ inga nya bilder överhuvudtaget att pynta bloggen med.)

Inga kommentarer: