tisdag 29 mars 2016

Vår i luften


Det blev verkligen en fin påsk. Först firade vi påsk så fjädrarna yrde med Ylva och Anders - och när vi hade sagt hejdå till dem var det ännu en dag kvar  av helgen! Då bjöd mamma och pappa på påskbord med älg, ren och lamm och vi fick hänga med (nästan) hela min familj på Stennabba. Det är så lustigt, för det känns som om våren kom med påsken. Poff! Helt plötsligt smälter snön i rasande fart, solen värmer och fåglarna kvittrar. Vad var det som hände? Jag tror att jag gillar det.

Det jag däremot gillar mindre är att jag känner mig långtifrån utvilad nu när vi återvänder till vardagen, utan snarare ganska trött och trögtänkt. Gissar att det kan vara en släng av Edvins förkylning som ligger på lur - eller så är det bara gammal, hederlig vårttrötthet. Oavsett så lär jag inte göra några storverk just nu...

Inga kommentarer: