onsdag 3 februari 2016

The grand comeback

När vi var sjuka hela högen tänkte jag att det kommer att bli fantastiskt när vi är friska igen. Jag missade att ta några saker i beräkningen:

1) Bara för att vi är friskförklarade är vi inte pigga. Jag flåsar som ett ånglok av att gå över skolgården och måste ta regelbundna pauser i undervisningen för att skrällhosta fram lite röst eller dra upp snor. Fresh!

2) Jag är supernojig över alla nya baciller barnen kan komma på att dra på sig. Vi ska ju vara friska nu! Snälla!

3) Efter att ha varit lite här (hemma sjuk/hemma med sjuka barn), lite där (på jobb) i en och en halv vecka är det liksom ganska mycket som samlats på hög. En miljon prov att rätta, en miljon småsaker jag måste komma ihåg att fixa, en miljon papper som ligger där de råkat landa.

M-hm. Sånt är läget just nu och det är därför jag ska plocka fram en provhög nu. Basta!

Inga kommentarer: