söndag 3 januari 2016

Lucka 18-20

Luckorna i adventskalendern öppnas i rasande fart!

Lucka 18: En bild på något fint du fått i år 


Tja, fått och fått... visst har det kostat både tid och pengar, men nytt kök är vi på god väg att få! Igår tapetserade Matias och ikväll kanske vi skulle börja på med att hänga upp de resterande skåpen? På torsdag börjar vårterminen för oss igen (redan imorgon för Arvid, men vi andra har några dagar till), och till det hoppas vi på att alla stora bitar är på plats. Kakel har vi inte ens valt och beställt ännu, men om vi åtminstone hinner tänka och beställa nu i slutet av lovet så ska vi säkert lyckas få upp dem så småningom. Det närmar sig!
 
Lucka 19: En bild från din semester/ditt sommarlov 



Det bästa man kan göra för att tanka energi inför höstterminen är förstås att åka till Arjeplog med hela stora familjen! Det gjorde vi. Det var ganska regnigt och ganska många barn att hålla reda på, men det var så avslappnande det kunde vara... På den här bilden är vi på väg ner från Tjidtjakgaise. Det var första dagen och barnen hade inte tröttnat på att gå ännu - dessutom regnade det bara lite och knotten blev riktigt vilda först när vi var nästan hemma igen. En förhållandevis behaglig dag alltså!







Lucka 20: En bild från ett äventyr du gjort i år



Från en utflykt till en annan - på den här bilden äter vi årets dyraste (och mest behövda) glass i St. James park. Englandsresan, och kanske allra mest att röra sig i London med alla tre barn, var nog årets äventyr. Just den här dagen var kanske inte resans bästa idé, men vi rodde den iland! Vi kom till London med tåg på förmiddagen och turistade lite (med all packning i släp!) i några timmar innan vi fortsatte med tåg mot Huntingdon där vi fick pusta ut hemma hos Emma och Daniel. Att kryssa fram i folkmassorna på South bank för att se på London Eye, Westminster bridge och Big Ben (och sedan vidare till Buckingham Palace och Green park) med tre barn, två kappsäckar och en rinka är kanske inget jag skulle rekommendera (eller göra om i första taget), men det gick! Vi höll sams (på ett ungefär), såg spännande saker och skaffade ett minne för livet. (Även om det minnet inkluderar mycket svett och nervösa ryckningar i mitt högra ögonlock.) 

Och förresten! Jag har ju inte bloggat klart om England! Jag har flera dagar kvar, om jag minns rätt. Nu har det gått så lång tid att det börjar kännas lite pinsamt att ta upp tråden, men för min egen skull skulle jag gärna göra det... kanske jag återkommer!

  ---------
Emily Dahls adventskalender
 

Inga kommentarer: