söndag 3 januari 2016

Lucka 15-17

Lucka 15: En bild på en person som får dig att skratta 


Här hade det varit väldigt enkelt att välja ett foto av mina barn. Det finns inga andra människor som får mig att skratta lika ofta som de! (De finns inga andra som får mig arg lika ofta heller, för den delen... men nu handlade det ju inte om det.) Men det kändes nästan lite för lätt - lite för uppenbart. 

Istället får det bli syster Amanda, med det stora håret och det stora skrattet. Ganska ofta brukar vi få ha henne här, speciellt de perioder då hon jobbar 350 meter härifrån. (Och speciellt när hon börjar tidigt på morgonen...) Det gillar vi! Eftersom hennes civilstånd ändrat i höst har vi sett lite mindre tv tillsammans med henne på senkvällarna på sistone, men alltid lika kul när hon dyker upp. (Amanda, jag lovar att vi SKA byta ut de skruttiga madrasserna mot en bäddsoffa! Snart!)
 
Lucka 16: En selfie/ett självporträtt du tagit i år 




Supersuddigt, men jag blir ändå glad av den här selfien. Känslan! Det är 22 december och julfest - en rolig och händelserik hösttermin knyts ihop. Jag var helt slut efter att ha kombinerat inte bara jobb och familj, utan dessutom köksrenovering och på tok för korta nätter hela december, så jullovet kunde inte ha kommit lämpligare. Lite suddig i kanterna kändes hela min person, men glad och ganska glittrande ändå.
 
Lucka 17: En bild från i höstas som ger dig höstfeeling

 

Jag har för mig att den där färgglada biten av hösten var väldigt kort i år. Stämmer det? Löven hann knappt bli gula innan de blåste av träden. Sol såg vi inte heller så mycket av, så det var nog mer fulhöst än grannhöst 2015. Den här bilden är i alla fall tagen en morgon när solen faktiskt sken - och de gula husen får ersätta höstlöven som jag tydligen blinkade och missade i år.

 ---------
Emily Dahls adventskalender

Inga kommentarer: