lördag 19 december 2015

Lucka 3: Bild av någon du älskat i år


Det känns enastående förutsägbart att välja en bild av sina barn för den här rubriken, men jag kan inte låta bli. De här tre personerna har jag älskat i år. Jag har älskat dem så det värker. Ibland är det lätt att göra det - dagar när vi bara skrattar åt hur roliga och fina de är. Andra dagar slits vi mot varandra, det gnisslar och det skramlar. Ibland växer jag med utmaningen, andra gånger blir jag grinig, sur och barnsligt provocerad. Jag längtar efter att få sova en ostörd natt, men egentligen är det ju just det här jag vill. Att få vara en pusselbit i deras uppväxt.

...............................
Här finns alla rubriker:

Lucka 1: En bild från en dag du aldrig kommer glömma
Lucka 2: En bild på något gott du ätit i år
Lucka 3: En bild på någon du älskat i år
Lucka 4: En bild du tog när du kände dig sorgsen/deppig/ledsen
Lucka 5: En bild på dig som någon annan tagit
Lucka 6: En bild från en resa du gjorde under året
Lucka 7: En bild du tagit som du själv tycker mycket om
Lucka 8: En bild från i år som bäst beskriver din vardag
Lucka 9: En bild från din arbetsplats/skola
Lucka 10: En bild på ditt favoritplagg just precis nu
Lucka 11: En bild på en person du saknat i år
Lucka 12: En bild från i somras som väcker din sommarlängtan
Lucka 13: En bild ifrån ett avgörande ögonblick i år 
Lucka 14: En bild som du inte minns att du har tagit. 
Lucka 15: En bild på en person som får dig att skratta 
Lucka 16: En selfie/ett självporträtt du tagit i år 
Lucka 17: En bild från i höstas som ger dig höstfeeling 
Lucka 18: En bild på något fint du fått i år 
Lucka 19: En bild från din semester/ditt sommarlov 
Lucka 20: En bild från ett äventyr du gjort i år 
Lucka 21: En bild på någon som du ska fira jul tillsammans med 
Lucka 23: En bild från ditt hem 
Lucka 24: En bild som bäst beskriver din december


 (Från Emily Dahl)

Inga kommentarer: