lördag 3 oktober 2015

Läget?

Tja, jag har fyllt 35 år och känner mig som... 35. Japp! När jag gick på pump i tisdags kände jag mig kanske lite äldre, runt 70 ungefär. Åtminstone var det vad mina muskler trodde. Ibland när jag försöker gå förbi godishyllan utan att köpa choklad har jag en femårings självdisciplin. Men annars är det 35 år jag ser när jag synar mig själv. Inte så mycket mer, inte så mycket mindre. Det är här jag är nu.


Den här 35-åringen känner sig ganska sliten för tillfället. Jobb och småbarn är ingen barnlek! Och just nu, veckan efter den fantastiskt roliga men inte så vilsamma bokmässan hade vi förstås en sexdagarsvecka på jobbet... Det var öppet hus i skolan idag, så min helg började på lördagseftermiddagen. Det känns som att det inte är så värst länge till måndag morgon..? Oj, vad jag får vila effektivt nu! (Och rätta prov. Och gå på kalas. Och mota förkylning i grind. Och kanske packa upp efter Göteborg. Och blogga om Göteborg! Oj, det är det jag har lust att göra nu.)

Inga kommentarer: