söndag 20 september 2015

So so

Idag blev en sån där dag som jag inte hade tänkt mig som något speciellt - men som ändå på något sätt lyckades underträffa mina förväntningar. Jag valde bort allt det jag tycker om med en söndag för att istället jobba undan lite. Jag har visserligen jobbat, men det jag fått gjort är inte ens i närheten av vad det skulle vara värt att offra en söndag för. Sånt blir man lätt lite grinig av. Nu ska jag i alla fall försöka spurta lite till och tänka på att jag söndagsjobbar för att kunna gå på bokmässa i Göteborg i slutet av veckan. (Jo, då känns det bättre!)


En bra sak i alla fall: att sitta i vår tv-soffa har blivit så mycket behagligare sedan vi gav det hörnet en mini-makeover. Vårt mörka, otympliga tv-bord har jag stört mig på sen vi köpte det billigt för många år sen, och nu skulle det bort. Jag hade sett runda bord på flera ställen, men vi hittade inga som hade just den form och storlek vi ville ha - så Matias fick ett infall och tyckte att han lika gärna kunde göra det själv! Yey! (På sistone har han blivit väldigt förtjust i att snickra, vilket jag tycker är en ganska praktisk hobby. Praktisk för mig också.)

Hur som helst - två hemsnickrade bord! Idag fick vi dessutom vår nya matta på plats. Aaah. Med tanke på hur skönt det är att ha det fint omkring sig är det konstigt att vi inte lyckas komma framåt med vår renovering lite snabbare... tills vidare får vi sitta i soffan och gotta oss åt all luftighet och fräschhet som finns mellan oss och tv:n. Haha!

Inga kommentarer: