lördag 18 juli 2015

Sommaromelett

Den här bloggen börjar nog bli lite tråkig för den som inte är så intresserad av mina neverending reseinlägg från början av sommaren... För att skaka om lite kommer jag här med något nytt, oväntat och SPÄNNANDE! Dagens middagstips!


 Ikväll åt vi sommaromelett á la systrarna von Sydow. (Recept här.)

Det var gott! Champinjoner lade jag till, och så var jag löjligt nöjd med att kunna använda vår egen spenat och gräslök. Och barnen tindrade med ögonen och utropade "Mums! Tack snälla mamma för att du lagar något nytt, något med grönt i!". Och så slukade de sina portioner och bad om mer. (Haha. Det gjorde de inte. Allt annat jag skrivit är sant. Och de åt åtminstone smörgås.)

2 kommentarer:

Yvonne sa...

Jag hann bli lite överraskad - men jag har ju så kloka barnbarn, så jag trodde på entusiasmen inför grönomeletten ända tills jag kom till Ha-ha!

Mia sa...

Hehe. Inte fullt SÅ kloka! ;)