tisdag 23 juni 2015

England dag 2: En morgon


Tycka vad man vill om London, men det går inte att komma ifrån att det är en väldigt, väldigt fotogenisk stad. Så pass fotogenisk att det bara inte går att skriva ett enda inlägg om vår onsdag i London. Går ej. Omöjligt. För även om jag skriver bara om att vi 1) vaknade, 2) åt frukost och 3) gick till närmaste tunnelbanestation så fyller det ändå ett inlägg. (Önskar att jag nån gång skulle ta mig tid att undersöka hur jag ska göra bildkollage istället för att bara rada upp dem efter varandra. Jag vet att det inte kan vara svårt... men tiden! Tiden!)


Vi vaknade alltså i våra sköna sängar på Baker's Hotel. Eftersom frukosten serveras först från åtta (japp - sent!) fick vi, småbarnsfamilj på finsk tid, ligga och dra oss en stund innan vi kunde gå ner och äta. I och för sig ganska skönt... Frukostrummet var kanske det roligaste jag har sett i sin kategori - dels fanns det ett helt vanligt, litet frukostrum, men dessutom fanns det en pytteliten innergård - som helt hade fyllts av en pytteliten trästuga! Dålig mobilbild, men den visar lite hur det såg ut. Det GICK att gå ut och titta in genom fönstret, men det var inte mycket marginal...


Efter frukosten fick vi vänta ännu mer innan vi kunde gå ut och göra stan, eftersom vi ville lämna våra väskor i receptionen under dagen, och det kunde vi göra först efter frukosten. (En anställd på plats - inget mastodonthotell direkt.) Barnen protesterade inte mot att få ligga i sängen och spela på ipadden lite extra, men jag får väl erkänna att jag blev lite rastlös...


Äntligen på väg mot tunnelbanan mot Tower Bridge, dagens mål! Vi gick förbi en lång rad fina trappor och nästan alla skulle fotas - den här bilden är en av många...


Som jag gillar kontrasterna i en gammal storstad!


Barnen var förvånansvärt duktiga på att hålla i handen/vagnen! Åtminstone än så länge...


Tillbaka på Victoria station skaffade vi oyster card och begav oss sedan mot Towern.
To be continued.



Inga kommentarer: