onsdag 13 maj 2015

Får man sjunka ihop i en blöt liten pöl nu?

Oj.
De senaste tre dagarna?
De har sugit ut ungefär all energi jag hade i mig.

Här hade jag först räknat upp en lång, lång lista på allt jag sprungit omkring med den här veckan. Sen ångrade jag mig p.g.a. allmän gnällvarning - speciellt som det egentligen har varit bra dagar, bara mycket. Men jag avslutade åtminstone med: Och hoppsan, det är visst imorgon vi ska iväg till Sverige?

Så när jag försöker uppbåda ork för att planera ett engelskaprov, packa och duscha innan jag får säcka ihop i min obäddade säng - och hör tjut och skrikskratt från köket och upptäcker pölar med mjölkblandade flingor över hela köksgolvet och en bit ut i hallen? Och får reda på att en viss femåring jag känner har slängt iväg ett större antal flingprojektiler med skeden? För att försöka träffa sin storebror, tydligen.

Då var den här modern inte glad och snäll.

Men vi blev vänner igen före nattning. Och som jag ser fram emot lite kvalitetstid i Norrfjärden!

1 kommentar:

Yvonne sa...

Hoppas ni har en riktigt avkopplande färd nu efter detta!