söndag 26 april 2015

Inte soffpotatisar, för en gångs skull


Att vi kom oss iväg på orienteringsskola ikväll är egentligen ganska otroligt. Mitt i allt som händer, efter en dag som redan hade varit fullspäckad av program - och med regnet obarmhärtigt smattrande mot rutan när vi tittade ut och frågade varandra om vi verkligen ska orka. Kudos till oss, alltså! (Och regnet var faktiskt mycket snällare i Purmo.)

Dessutom var det riktigt roligt! Orienteringsskolan är bara några söndagskvällar nu på våren, men vi ska absolut försöka pricka in de andra också. Själv har jag tänkt i flera år att orientering verkar vara kul, men har aldrig kommit till skott. Om jag nånsin gör det så har jag åtminstone fått värma upp lite lagom enkelt tillsammans med barnen...

(Info om orienteringsskolan här!)

Imorgon besluts det förresten om Purmo skola kommer att renoveras eller rivas. Det verkar luta mot rivning och nybygge, och jag kan inte låta bli att bli lite sentimental. Egentligen tycker jag naturligtvis att det är utmärkt med en ny, fin och hälsosam skola, särskilt när en renovering helt säkert verkar bli dyr, omfattande och utan garantier. Men ändå, det är ju en trevlig skola. Byggnaden där jag började skolan som nervös liten etta, spelade tvärflöjt många långa måndagskvällar, såg fram emot bibbatimmarna, lärde känna vänner jag fortfarande har kvar...

Min blogg är så sprittande just nu, känner jag. Allt kött är hö och blomstren dö, och tiden allt fördriver. Hah.


(Ursäkta tråkig bild - skolan var inte iklädd sin vackraste aprilskrud direkt!)

Inga kommentarer: