fredag 6 mars 2015

Grönt är skönt och fredag likaså

Fredag! 

Inte för att det borde spela så stor roll i min mammalediga tillvaro, men det som är stort är att vi ser fram emot en helg utan planer. Så skönt! Vi har haft full fart framåt de senaste veckorna, och även om vi har haft det bra och gjort roliga saker så börjar det kännas i kroppen. Igår hängde Josef och jag med till Vasa när Matias hade ett jobbärende där. Det var en utomordentligt bra eftermiddag/kväll med loppis, Vasaspan och god mat på Amarillo... men nu. Nu ska här slappas.

Jag förvarnade Matias om att när han kommer hem idag tänker jag lägga mig i sängen och läsa Nyckeln ända tills det är dags att börja sova. Helst i ett tyst och harmoniskt hus, och utan någon som hoppar på mig. Han verkade inte ta mig på allvar. Förstår inte riktigt varför..?

Inledde fredagen med att köpa nya grönväxter. Återstår bara att hålla liv i dem. Det brukar gå sådär.

Inga kommentarer: