torsdag 12 februari 2015

Torsdag igen alltså?



Torsdag kväll igen, och fast jag gick på Mama shape up i förmiddags så värker det faktiskt inte i kroppen så jag tror jag är höggravid den här gången. Yes! Det måste ju betyda att jag blivit mycket mer vältränad på en vecka... (Haha.)

Den här veckan har gått utomordentligt snabbt, och varit utomordentligt bra. På ett aktivt sätt, så där att jag önskar att jag kunde ta semester en dag eller två nu. (Eller åtminstone sova en lång natt utan att någon vill mig nåt innan jag vaknar av mig själv.)

Förra helgen lyckades vi verkligen utnyttja till max med dansteater, grannbarn på besök, sjuårskalas, mat på Stennabba, pulka på Blomsterängsbacka och till sist gospelkonsert med Mrs Bighill Singers. Inte illa! (Inte vilsamt heller, men det tar vi en annan gång.) Dansteaterna var JKG:s föreställning Mästerkatten, som jag gick på med Arvid och Edvin. Tänk att det med frivilliga krafter går att få ihop en så välgjord, smidig föreställning med så många inblandade - från småbarn till tanter. Schaumansalen är ju också ganska fantastisk, tänk att ha en så proffsig scen på hemmaplan! Vi köpte biljett bara några timmar på förhand, så vi hamnade uppe på läktaren, men jag tror faktiskt att det gjorde det hela ännu mer spännande för barnen...


Söndagseftermiddagen i Överpurmo var faktiskt vilsam, även om vi måste hålla koll på klockan för att hinna vidare. 

Skogen. Jag saknar den. Ser till alltför lite skog till vardags.
(Om bara allt annat... var lite närmare skogen. Då skulle jag minsann bo i skogen. Mitt ständiga dilemma.)


Inga kommentarer: