fredag 27 februari 2015

Lumilinna 2015


Det blev alltså en sportlovsresa till Norrfjärden! Vi planerade mycket öppet, eftersom storken kommer att leverera en ny liten kusin inom ett par veckor... Men kusinen hade inte för bråttom, och vi hann med några sedvanligt mysiga dagar med Ylva, Anders och Adil. Det här är faktiskt vårt tredje sportlov hos dem (men nu är det tre år sen sist), och varje gång har vi passat på att pausa vid snöslottet i Kemi på väg dit. (2012 bloggade jag om det)


I år var temat Finland, och det funkade fint! Riktigt kul också att se vad som räknas som typiskt finländskt... det var bland annat Kalevala, julgubben, Angry Birds, natur och en Valtratraktor. Mycket som gör sig bra i snö- och isform! Snöslottet må ta lite överpris i inträdet, men det är en rolig paus i bilsittandet - mycket fint att titta på och så ett par rutschbanor/isrännor där det går att göra av med lite av överskottsenergin man samlat på sig i bilen.




(Och till sist en suddig bild som bevis för att jag också åkte i isrännan. Om jag hade hjärtat i halsgropen när ringen snurrade runt? Ja. Om jag trodde att jag skulle sprätta över kanten i slutet? Ja. Om det var kul? Javisst.)

Inga kommentarer: