onsdag 14 januari 2015

Nytt försök

Den där spanskan jag var så peppad på förra veckan? När jag bokstavligen sprang fram till klassrumsdörren, bara för att hitta en snöplig lapp där det stod att kvällens spanska var inställd? Den.

Den är jag inte lika pepp på idag. Faktum är att jag skulle vara allra, allra mest pepp på att ta en tupplur i ett tyst hus, men är jag anmäld så är jag. Kanske jag till och med behöver sparka mig själv ut i världen en stund, för efter att min förkylning från förra veckan hade lagt sig blev Edvin sjuk (mystisk blandning av magsjuka och förkylning) och nu när han börjar vara friskförklarad kom Arvid hem olycksbådande trött och varm från skolan idag. Spännande liv!

Kanske jag blir lite ivrigare av de där karelska pirogerna som min man levererar vilken minut som helst.

Inga kommentarer: