onsdag 28 januari 2015

Dagar man vill ha många av i sitt liv



Igår fick jag verkligen ljusterapi i Vasa. Vackra vinter, vackra Vasa! Josef och jag var på redaktionsrådsmöte på förmiddagen och bjöds på mat i Dragnäsbäck på kvällen - däremellan gick vi bland annat ut på nostalgipromenad (nostalgi för mig då). Hade egentligen bara tänkt gå en kort sväng ner mot Academill och vattnet, men solen och snön och hela världen bara lockade till att gå mer, så jag gick ut till Sandö - en av mina favoritpromenader back in the days när jag gick långa barnvagnspromenader i Vasa med Arvid. Har nog inte varit dit på de 5½ år (!) som gått sedan vi flyttade... Som Malin sa på kvällen: jag kunde nästan inbilla mig att jag skulle gå hem till Metviksgatan/Kyrkoesplanaden och steka lite spenatplättar till lunch. Skulle gärna ha haft obegränsat med tid (och bättre kläder) och bara fortsatt att gå i flera timmar till!






(Antalet bilder ja? Den här gången försöker jag inte ens begränsa mig. De här vyerna fick mig att må så innerligt bra.)

Inga kommentarer: