fredag 12 december 2014

Novemberlista i efterskott

Jag hade faktiskt inte lämnat novemberlistan åt sitt öde, utan kommer ju att fylla i luckorna vartefter... här kommer ett par av de oskrivna punkter. Så gott det går med en ledig hand och en baby vid bröstet.

9. 5 saker jag borde ta tag i

- Kolla vad jag egentligen har för julklappar undangömda i skåpen och fylla på med sånt jag inte har. Eller inte hittar.

- Rensa bland babykläderna och fylla på med nästa storlek ur lådan i skrubben. Inte klokt hur snabbt barn växer ur sina första kläder! Fick i alla fall grovrensa lite när jag skulle skicka en påse med lånekläder åt lilla kusin Leander... antar att han inte kan ärva kläder av sin kusin Josef särskilt länge, så får passa på medan det går.

- Rensa upp en hög med jobbpapper som legat och skräpat på skrivbordet så länge att jag glömt bort att de finns där. En del från i somras, men ganska mycket ända från i vintras.

- Skriva ett par bokrecensioner som redan borde ha skrivits.

- Packa upp alla flyttlådor. Det är mitt mål - att ha gått igenom de flesta skåp och lådor före sommaren. Om det inte går så har vi för mycket saker! (Jo, vi har för mycket saker.)

Överlag har jag väldigt lite att ta tag i den här hösten, och det är så ofattbart skönt! Om jag hade skrivit den här listan för ett år sedan skulle jag utan problem ha fyllt den med akuta jobbrelaterade "borden", och det som jag skrivit upp här skulle ha hamnat på nöjeskontot och fått vänta till sommaren. (Utom kanske julklapparna...) 

10. Kolla! Här har jag ritat en hund.

Haha! Så roligt ska vi inte ha det, hundar är ju svåra faktiskt. Här har Edvin ritat Bamse istället. Jag är kanske inte helt objektiv, men jag tycker det är den finaste Bamse jag sett! (Texten har dock storebror skrivit, nån måtta får det vara... vet inte varför det står Bamse 50 år heller?)


Jag tycker det är otroligt kul med Edvins teckningar just nu, för det har hänt något drastiskt med dem i höst. Ännu i somras kunde man i ärlighetens namn knappt se vad just nånting alls föreställde, men nu sitter han och ritar och målar teckning efter teckning fulla av detaljer, och det mesta klart och tydligt. Ett riktigt utvecklingssprång!

Och då kom ju buzzador-pennorna väl till pass... de var verkligen jättebra att rita med! Stadiga och bra med färg. De har utan överdrift använts dagligen sen lillajul, och barnen tycker det är jättekul att ha varsin uppsättning med höger- respektive vänsterhänta pennor.

#Stabilo Easy Ergonomics Expert)

 (Hela novemberlistan finns här!)

Inga kommentarer: