måndag 1 september 2014

Nästan som julafton


Jag har tänkt ett tag att det skulle vara roligt att börja skriva lite mer för MST igen, nu när jag inte behöver använda all min hjärnkapacitet till att dubbeljobba. Det känns inte som läge att börja springa på olika evenemang eller jaga intressanta intervjuobjekt - men bokrecensioner! Perfekt! Förra veckan började jag mejla runt och be om recensionsexemplar och idag hade de första trillat in i postlådan.  Tre av böckerna hade jag bett om och två var bonusböcker - varav speciellt den av Desmond och Mpho Tutu verkar jätteintressant. Kanske jag återkommer här på bloggen också när jag väl hunnit hugga in på böckerna! Känns nästan lite tråkigt att jag verkligen borde ta mig igenom "Innan du föder" och "Att föda" innan jag fortsätter med roligare läsning...

(Jo, jag vet att en proffsrecensent knappast skulle tycka att det känns lyxigt att få ett bokpaket att recensera gratis... men för mig som hobbyrecensent är det faktiskt just så det känns. Inspiration!)

Inga kommentarer: