lördag 23 augusti 2014

I farten med megamage


Ni vet när det inte är så många veckor kvar till bf och man också annars känner sig ganska... enorm? Dra en knallrosa, fladdrig regnponcho över den härligheten och se vem som känner sig stor! Den synen bjöd jag på när vi var en snabbis till Juthbackamarknaden i förmiddags. Vad gör man inte för att märkas..?

Fynden bestod för övrigt av en lakritsrem och dagens Vbl. Ungefär som det brukar alltså - jag vet faktiskt inte varför det aldrig klickar mellan mig och Juthbacka?

Efter att dessutom ha hunnit med ett 70-årskalas på eftermiddagen kom jag hem och kände ända in i ryggmärgen hur skönt det var att ha halva helgen kvar utan planer. Min tungrodda kropp behövde lite ledigt - vilken tur att jag laddat upp med orealistiskt många böcker på bibban på sistone!


2 kommentarer:

Ika sa...

Det är så skönt att höra att det inte bara är jag som inte klickar med Juthbacka. Det låter ju så bra på pappret - Finlands största loppmarknad! - men den där enda gången jag besökte stället blev jag bara gruvligt besviken. Väldigt mycket arabiasamlare, väldigt lite saker som intresserade mig. Tycker att t.ex. Städdagen är mycket bättre ur fyndsynpunkt, i alla fall här i Helsingfors.

Mia sa...

Det är just det - så många proffs att chansen är liten att hitta de där små, "vanliga" sakerna som jag brukar spana efter. Dessutom kostar det mesta betydligt mer än på ett vanligt loppis. Föredrar helt klart t.ex. loppisracet här i Sandsund förra helgen!