fredag 1 augusti 2014

Fjällen står kvar


Det är just nu vi brukar andas fjälluft. Vi brukar återvända till vår bit av fjällvärlden för att tanka lite lugn, lite stillhet, lite getporsdoft inför hösten som snart är på väg.

Det här året blev det ingen fjällresa - för mig och min lilla familj är orsaken ganska uppenbar, men av olika orsaker blev det faktiskt paus för hela stora familjen det här året. Jag har överraskats lite av hur förvirrad jag började känna mig i slutet av juli - varför packar vi inte? Varför letar vi inte fram gummistövlar och myggspray? Varför är vi inte på väg?


Men vi får klara oss ett år. Nästa år hoppas jag det blir comeback, och då kommer fjällen att stå kvar. Det är det jag tycker är så avslappnande - orubbligheten i landskapet. Varaktigheten. Och samtidigt det vilda, att det är en omgivning där människorna är gäster, men inte mer.


(Alla bilder i inlägget är tagna för exakt ett år sedan - 1 augusti 2013)

Inga kommentarer: