torsdag 10 juli 2014

Vad jag vill och vad jag gör

Malin som har bloggen En gul apelsin frågade sina läsare vad de önskar att de gjorde just nu och vad de egentligen gör. Tänkte kommentera, men så märkte jag att det blir ett blogginlägg i sig, eftersom gapet är... inte enormt, men skavande.


Vad jag önskar att jag gjorde?
Hängde på stranden i solen med min familj och andra bra typer hela dagarna och tog ut allt ur det härliga sommarvädret. Efter vårt supersköna strandhäng i måndags inbillade jag mig på nåt sätt att vi skulle fortsätta så. Eller åtminstone önskar jag att jag gjorde nån nytta här hemma, om jag nu ändå ska gå här och skrota.

Vad jag egentligen gör? 
Går omkring och känner mig trött och seg. Börjar med små projekt (i storleksordningen vika ihop torra kläder) och kommer av mig, för att göra ett nytt försök nån timme senare. Det är INTE värmen, jag vägrar att klaga på värmen - den är fantastisk, även om alla tycks förutsätta att jag som gravid ska plågas något ofantligt av den. Men min kropp orkar bara inte göra vad mitt huvud vill att jag ska göra. Kanske har jag inbillat mig att min ork är orörbar eftersom det gått så bra på våra resor? Det var den tydligen inte ändå. Det hjälps inte. Och tur är det väl att jag är gravid, för då känns det faktiskt okej att sega på utan att åstadkomma varken nytta eller nöje.

Hur som helst. Orkar man inte få till oändliga, härliga strandtimmar kan man alltid investera i en plaskpool, och därmed lyckliga barn. Tadaa! Håller bara det här vädret i sig kommer det här att vara mina bäst investerade 10 euro på länge...

Inga kommentarer: