onsdag 16 juli 2014

Igen


Jag måste ha hamnat i något konstigt mellanläge, för om jag inte håller mig aktiverad hela tiden blir det ingenting. Idag har vi mest bara hängt här hemma - Ylva och Anders hade annat program på dagen, och eftersom jag jobbar ikväll hittade vi inte på nåt med dem idag, utan jag tänkte att det kunde bli riktigt nyttigt med en hemmafixardag. Men det är ju det som inte går nuförtiden! Har jag aktiviteter inprickade lyckas jag hålla mig energisk och pigg, men här hemma... pffft. Noll företagsamhet, noll sisu.

Jag hoppas att mitt huvud och min kropp så småningom hamnar på samma våglängd igen! Mitt huvud är nämligen helt på det klara att det borde boas som bara va (sorteras, fixas, ordnas), men min kropp är bara ett stort frågetecken - "Alltså vad? När vegeterande tillstånd är så mycket mindre ansträngande?" Med den obalansen mellan vilja och ork blir det en liten aning... frustrerande att vara.

(Ojdå. Nu råkade det bli den sortens blogginlägg - den där tråkiga sorten. Mer pepp till nästa gång!)

Inga kommentarer: