söndag 6 juli 2014

Fritidshusmässan i Kalajoki


I fredags körde vi iväg på fritidshusmässa i Kalajoki för att titta lite på "fritidshus" (haha... inga vanliga sommarstugor direkt!) och förhoppningsvis få lite inspiration för våra femtusen renoveringsprojekt. Mest  hoppades vi på att få se lite spännande kök och badrum och kanske casha in några idéer, men just det blev det inte så mycket av... Alla badrum såg likadana ut, och köken var minst sagt fantasilösa. Inte många idéer att hämta där alltså, men Matias säger i alla fall att han fick en kick av att se alla färdiga badrum, och det är ju alltid något! (Till skillnad från mig har han varit flitig som en myra efter att vi kom hem och haft många järn i elden, men det stora projektet är fortfarande badrummet där ute.)


Även om köken och badrummen inte var så mycket att hurra för fanns det förstås mycket fin inredning att plöja igenom, och det var roligt att gå runt och titta. Men allra gladast var Matias när han fick kika in i nåt pannrum, granska badrumsbelysning eller begrunda golvbrunnar... Jag klagar inte, vill gärna ha smart belysning utan att behöva tänka igenom det själv! Mycket praktiskt. 


Det var nästan löjligt kallt en stor del av dagen, och jag kom på mig själv med att tänka att terrasserna säkert skulle vara sköna att ha på sommaren... Och det var alltså 4 juli... Senare på dagen rullade det in tjockt havsdis också, som gjorde att det blev klibbigt och varmt (läs: varmare) samtidigt som det kändes nästan höstigt. Ganska coolt väder som vi inte direkt brukar ha här!

Annars var jag inte särskilt energisk den dagen, och ska jag vara riktigt, riktigt ärlig var min favorit... hängmattorna! Väldigt sköna!


Inga kommentarer: