tisdag 24 juni 2014

På väg igen!

Än så länge har vi visserligen inte sett några särskilt spännande platser, men vi sitter i alla fall och väntar på vårt (försenade) flyg till Girona/Barcelona. Kvällens hejdundrande nyhet är att sunkterminalen i Tammerfors är stängd för renovering, så budgetresenärer som oss får vänta i en fullt respektabel och anständig terminal. Wow!

Att resa utan barn har hittills varit väldigt vilsamt, men samtidigt hade jag faktiskt betydligt mer separationsångest än jag trodde när vi skulle köra iväg. Undrade lite varför, tills det gick upp för mig att vi i princip har levt i symbios ända sedan sommarlovet började - på gott och ont! Men mest gott faktiskt. Det är fina barn jag har, och att de varit ovanligt harmoniska ända sedan Sverigeresan gör också att jag är lite nykär i dem för tillfället. Men nykär eller ej, nu ska vi framför allt njuta av att kunna äta utan att tjata. Inget tjat på fyra dagar!!

Nu anlände äntligen flyget åtminstone, tjugo minuter efter att vi egentligen skulle ha åkt iväg... det går framåt!


(Så här glad blir man efter att ha tagit några riktigt, riktigt misslyckade selfies...)

PS. Min man är en gång för alla avslöjad som kaffe-addict. Nu får han påstå bäst han inte nödvändigtvis behöver kaffe, även om han gärna tar en kopp då och då... Skillnaden mellan "före kaffe" och "efter kaffe" ikväll var... låt oss säga markant!

Inga kommentarer: