lördag 21 juni 2014

Midsommardag

 

Igår stannade vi alltså i mjukiskläderna och firade midsommarafton med Downton Abbey i soffan. Inget fel på det heller, men idag tog vi oss i kragen och lyckades faktiskt komma iväg till Humle på midsommarkonferens. Trevligt, trevligt med många bekanta i vimlet, även om jag är lite besviken på att jag började tala med så många som jag aldrig hann fortsätta prata med innan det var dags att åka hem med ganska trötta barn. Med de flesta hann vi liksom aldrig längre än till inledningsfraserna, och även om det också har ett värde skulle det ha varit roligt att prata längre. Sådär så man hinner med annat än standarduppdateringarna!


Det ordnades ett bibeldrama på olika platser på området, och det var en imponerande folkmängd som vandrade fram och tillbaka för att se de olika scenerna! Fint jobbat av alla som var med och gjorde dramat, uppskattar verkligen sånt. Annars var vi i princip inte med på något program alls, men sitta och delta inne i tältet kanske vi kan göra... sen.

Humle är hur som helst en välsignad plats, och jag önskar att det skulle ordnas nåt för barnfamiljer ännu i sommar. Humlefestivalen är kanske närmast, men till och med med den bästa vilja måste jag medge att vi växte ifrån den egentliga målgruppen för flera år sen - och det är ett antal år kvar innan våra barn växer in i den. Samtidigt - jag har varit med tillräckligt för att veta att det inte går att sitta och gnälla för ingen ordnar nåt för mig... då kavlar man upp ärmarna och ordnar själv, det är så det funkar. I år kändes det inte som läge för att börja arrangera nåt (och inte hade jag överhuvudtaget tänkt på det heller innan jag såg sommarprogrammet), men vem vet... kanske ett annat år? Ett år när vi har tid att tänka på något annat än det mest akuta och nödvändiga under våren kanske. Familjehelg på Humle, vem är med?


Inga kommentarer: