söndag 8 juni 2014

Lila juni


Packar och är lika oförstående som alltid inför det faktum att jag alltid gör det KVÄLLEN före resa, istället för... till exempel dagtid? Vad är det för fel på dagtid? Ett mysterium jag kanske kommer underfund med när jag blir stor.

Syrenerna har förresten börjat blomma. Nu. Hur stor är chansen att de inte är helt utblommade när vi kommer hem igen? Nä, jag tänkte väl det. Jag som var eld och lågor över att vi har så mycket syrener på gården, och så åker jag helt otacksamt iväg just när de gör vad de gör bäst.

(Och att gräslöken blommar vet jag inte ens om det är bra... borde man knipsa bort blommorna för att få så mycket gräslök som möjligt kanske? Men vackra är de!)


Jag inser förresten att jag har haft väldigt mycket blombilder i mina inlägg på sistone. Men what to do? Det är försommar, det blommar överallt!

Inga kommentarer: