tisdag 17 juni 2014

Hemma igen!

Vi är hemma igen! Vi har kört 1942 km och övernattat åtta nätter på sex olika ställen utan tråkiga incidenter. Vi har varit friska och ingen har fått något större nervsammanbrott. Vi har träffat kära vänner, gjort roliga saker varje dag och är ändå inte utmattade nu. Vi är faktiskt inte ens trötta på att resa, utan snarare tvärtom - det var ju just när vi började komma in i rutinen med att knappt ha några rutiner som det började vara dags att tänka på hemresan!

Så om vi är nöjda med vår roadtrip i Sverige? Oh, ja! Om jag kommer att blogga mera om den? Tja, eftersom jag är jag och det här är min blogg... självklart. Speciellt när man gjort mycket roligt under en kort tid tycker jag om att bena ut allting och gå igenom hela resan genom att skriva om den. Måste bara få in alla bilder på datorn först...


Tills dess - så här såg vår reseplan ut:
Dag 1: Transportsträcka ner till Åbo, sov på Viking Grace
Dag 2: En dag i Stockholm, övernattning i lägenhet i Midsommarkransen
Dag 3: Ännu en dag i Stockholm, och en natt till i samma mysiga lägenhet
Dag 4: Avfärd ner mot Vimmerby via Nyköping och Norrköping, övernattning i Vimmerby
Dag 5: Astrid Lindgrens värld, och sedan vidare söderut mot Vrigstad
Dag 6: Bröllop! Övernattade en natt till i Vrigstad
Dag 7: Brunch i Vrigstad och sedan en dag på vägarna: Jönköping-Gränna-Vadstena-Södertälje
Dag 8: En sista dag i Stockholm, sedan med Viking Amorella över till Åbo
Dag 9: Hemåt! Ja, det är alltså idag det.

Inga kommentarer: