lördag 12 april 2014

Bra dag för inredning

En längre tid känns det som att jag prioriterat: 1) jobb, 2) hushållssysslor och 3) åtminstone nödtorftig vila - och sen har det inte funnits mer tid för 4) övrigt. Idag struntade jag högaktningsfullt i alla tre. Istället blev det en riktigt givande dag för att få det här huset påskfint. På förmiddagen vek jag - lite skeptiskt - in till Blossoms outlet, och redan innan jag gått in genom dörren hade jag redan hittat en hatthylla (som numera är kökshylla) och ett par skor... He va na! I somras gick det nätt och jämnt att klämma sig in med skohorn, men idag var det en riktigt behaglig folkmängd. Knappt så man behövde armbågar!


Hatthyllan som blev kökshylla hänger faktiskt redan på sin plats - vilket är smått otroligt - och jag är mycket, mycket nöjd. Allt som kan dra uppmärksamheten från våra erbarmligt fula kökstapeter är välkommet! Bildbevis kommer kanske när någon har röjt av köksbordet. (Förutsatt att någon någonsin kommer att röja av köksbordet.)

Inte nog med det. På eftermiddagen åkte jag och min ljudbok (för tillfället Flickan som lekte med elden) till Kokkola för att handla gardiner. Vi har ju numera lite fler fönster än vi hade i radhuset, och det blev ännu mer uppenbart nu när det börjar vara dags att säga so long till de dammiga vintergardinerna... Så nu har vi råmaterial för gardiner till arbetsrummet och vardagsrummet. Återstår bara att få tyget att bli gardiner. Före påsk? Lite optimistiskt kanske, men hoppas kan man!


Dessutom har vi sått påskgräs. Med lite tur hinner de första gröna topparna våga sig upp före påskhelgen...

Inga kommentarer: