lördag 1 mars 2014

Tacksam



Här sitter jag nu, lördag och allt, och sliter mitt hår över alla högar med jobb som jag inte har en mänsklig chans att hinna igenom före måndagen. Det straffar sig att ligga sjuk i flera dagar strax före sportlovet, när det redan hade hunnit hopas en massiv samling högar - har fått vika ett par dagar den här veckan för att jobba undan, men har ändå inte hunnit någonstans alls. Andas lugnt. Inte panikera. Andas.

Men ändå. Väldigt tacksam för den här veckan. Så väldigt! Jobbet har krafsat mig på axeln, men ändå har det varit så mycket bra det här sportlovet. Framför allt - vi har varit friska! Hurra, hurra, hurra! Känns helt fantastiskt att ha helt normalt med energi igen, ha lust att äta och faktiskt inte trilla handlöst i säng efter en liten aktivitet, typ "fylla diskmaskinen". Jag började misströsta där ett tag förra veckan. Låtom oss hoppas att det vänder nu! För jag gillar att känna mig som människa.

Dessutom - vi har skrinnat, vi har träffat vänner, vi har haft två superdagar i Tammerfors, vi har städat upp i det värsta kaoset efter förra veckans svacka... Det har verkligen varit dagar som känts alltigenom bra. Jag är nöjd. Jobbhögarna får jag beta av så gott jag kan, bara.

Inga kommentarer: