fredag 14 mars 2014

Just sayin'

Väderprat kan vara tråkigt, men jag kan inte låta bli - mars 2014 uppför sig verkligen inte som mars månad brukar göra här i trakten.


Mars 2010, med en nyfödd Edvin inne i radhuset och en snöglad Arvid som uppskattade pistsystemet som Mattus hade anlagt på baksidan.


Mars 2011, i solnedgång med Edvin i vagn, hittade vi en genväg till Staraby.


Mars 2012, i skidspåret vid Vestersundsby. Den här bilden får mig att sakna mina skidor. Och ett bra spår. Och marssol i snöglitter.


Mars 2013, på friluftsdag/talkodag på bygget i Nykabi-Forsby. Skidorna med, förstås!


Mars 2014, fågelkvitter, barmark och vårdoft. Till helgen lär de lova kallt väder, men jag vet inte jag. I flera månader har jag saknat snön, men har den inte kommit vid det här laget kanske den får hålla sig till nästa vinter. Vi har ju liksom redan vant oss vid vår.

Inga kommentarer: