måndag 24 februari 2014

Försiktiga piruetter och spaghettiben

Hurra, hurra, äntligen har Edvin fått göra premiär på isen! Ja, inte utomhus om nu någon trodde det (skulle jag trilla ner från ingenstans skulle jag lätt kunna övertygas om det är april, eller till och med en kylig maj...), men under sportlovet har ishallen öppna tider som vi passade på att utnyttja. Så roligt! Jag insåg också att jag själv inte heller stått på skridskor på ett par år... Men ingen slog ihjäl sig, Edvins ögon tindrade med en blandning av skräck och förtjusning och Arvid hittade ett par kompisar från förskolan som han skrinnade med.

Fulla poäng. Hoppas vi får till fler gånger!

(Vi har för övrigt anmält barnen till skidtävling på torsdag också, men mycket misstroget... Snöläget KAN ju vara radikalt annorlunda i Nykarleby, men jag tvivlar...)

Inga kommentarer: