tisdag 31 december 2013

Gott nytt år!

 

Lite mer än en timme kvar av 2013, och jag lovar att jag inte hänger framför datorn hela kvällen! (Jag satte mig bara här medan Mattus försökte få de nyårsspralliga barnen att varva ner och somna.) Kvällen blev inte som planerat, eftersom 2/4 i familjen (äldst och yngst) har dragits med feber och öroninflammationer de senaste dagarna, så de tilltänkta gästerna som vi skulle vaka in 2014 med ska vi träffa på andra sidan årsskiftet istället. Men kvällen blev bra! Edvin, som varit ganska ynklig med sina öron och sin feber idag, var nästan sig själv igen efter lite värktabletter och antibiotika, och vi har haft en riktigt mysig hemmakväll, bara vi. Sprakastickor och nyårslyckor; en rakettittarpromenad; popcorn och nyårskonfekt. Det har varit mysigt. (Jag är annars så tacksam för att vi har en öppen spis, det var ett av mina absoluta önskemål när vi spanade hus. En brasa gör hela skillnaden för en myskväll.)

Och nu - avsluta kvällen med tv eller sällskapsspel. Tv eller spel, tv eller spel?

... tv och spel kanske?


GOTT NYTT ÅR!

Inga kommentarer: