måndag 12 augusti 2013

Peppad

Jag är så glad att vara tillbaka på min nygamla skola! Hemma igen. Imorgon börjar terminen - även om det råkade bli så att jag själv inte har en enda lektion förrän onsdag. Och det känns så bra att börja. Det ska bli intressant att se hur det funkar att undervisa engelska på högstadienivå, och det bara kliar i fingrarna av iver att sätta igång med modde, som jag ju redan vet att i bästa fall är ett mångsidigt och kreativt ämne. Och som pricken på i - dagens bästa överraskning var att jag fick några biblioteksraster! Att få jobba i skolbiblioteket (som dessutom råkar vara ett ovanligt modernt, fräscht och påkostat skolbibliotek) är utan tvekan en av mina favorituppgifter, och jag hann redan sörja lite att jag inte skulle ha några bibbaraster i år. Men nu är jag utomordentligt nöjd! Med det också.

Haha, hundra procent positivt inlägg. Det skulle kunna vara ironiskt menat, men jag lovar - det är helt uppriktigt. Det ska jag komma ihåg om ett par veckor, när vi är mitt uppe i flytten och jag dessutom ska börja kombinera det här jobbet med mitt andra jobb. Det kan eventuellt kanske möjligen kännas lite annorlunda då. Men nu är det precis så här gött det känns inför skolstarten!

All credd för den här ursnygga bilden till Mattus!

Inga kommentarer: