onsdag 18 juli 2012

Retrospektiva bloggen: Fjärilshuset


Och - resans tredje topp tre: Fjärilshuset i Hagaparken! Sista dagen i Stockholm delade vi på oss så att Arvid och jag gick på tu man hand till Fjärilshuset i Hagaparken, faktiskt på gångavstånd från lägenheten. Mattus och jag hade varit dit en gång för en evighet sen och jag hade för mig att det kunde passa en femåring. Jag hade rätt! Visserligen blev han lite uppslukad av presentbutiken först, men när vi väl kunde slita oss därifrån hade vi båda två lika roligt åt fjärilarna, fiskarna, fåglarna och sköldpaddorna. I fjärilsrummet var det tropisk värme, så vi fick uppleva lite regnskogsklimat den här kyliga sommaren också... Allra roligast var fiskarna man fick klappa (nej, inte rovfiskarna som skylten varnar för). De kom på slutet när vi redan var hungriga och ganska utmattade av värmen som vi inte direkt är vana med - så att vi knappt ville gå därifrån är ett gott betyg till fiskarna.

Och sen var det bara att packa ihop och ställa in sig på hemresa. Jag for en sväng in till stan, men egentligen kunde jag ha låtit bli och bara legat på soffan en stund istället. Det går ju faktiskt att göra sånt också... Det ska jag ta och lära mig nån gång. Men Fjärilshuset rekommenderar jag alltså. Det är kanske inte den mest typiska Stockholmsattraktionen, men absolut värt ett besök!




Inga kommentarer: